Wycieczka do Krakowa i okolic

05.06.2018 r. 1. dzień wycieczki
Wyjechaliśmy spod teatru o godzinie 7:30 pod opieką p. Wawrzyńczak, p. Wawrzyniak, p. Płóciennik, p. Gabryelczyk. Początkowo podróż nie zapowiadała się ciekawie, lecz po pierwszym postoju nieznacznie zmieniła się konfiguracja osób na siedzeniach. Podróż minęła nam szybko. Dojechaliśmy do obozu koncentracyjnego Auschwitz około godziny 13:00. Gdy zwiedzaliśmy obóz z przewodnikiem, spotkała nas ulewa, podczas której bardzo zmokliśmy. Kontynuując wycieczkę po Auschwitz, dowiedzieliśmy się wielu wstrząsających faktów na temat życia i powolnego umierania w obozie. Skończyliśmy zwiedzanie i autokarem przejechaliśmy do obozu zagłady Birkenau. Znajdowały się tam pozostałości pieców i kominów, w których palono zwłoki ofiar. Wychodząc, nie byliśmy w najlepszych humorach, ale po dotarciu na miejsce noclegu, zmieniło się to diametralnie. Pomimo że obiadokolacja nie była najlepsza na świecie, zjedliśmy i zakwaterowaliśmy się w naszych pokojach. Ku naszemu rozczarowaniu grupa rozdzielona została na dwa budynki. Na szczęście nie były one od siebie bardzo oddalone. Przed godziną 22:00 uczniowie uczestniczący w wycieczce odwiedzali się nawzajem w pokojach.

06.06.2018 r. 2. dzień wycieczki
Po zakończeniu porannych czynności w naszych pokojach poszliśmy na śniadanie, po czym ruszyliśmy na tramwaj, który odwiózł nas do centrum Krakowa. Do godziny 14:00 zwiedzaliśmy Wawel i różne inne zakątki tego pięknego miasta. Wróciliśmy do pensjonatu i zjedliśmy obiadokolacje.

7.06.2018 r. 3. dzień wycieczki
Po zjedzeniu śniadania wsiedliśmy do autokaru i pojechaliśmy do Ojcowskiego Parku Narodowego. Zachwycaliśmy się malowniczym krajobrazem górskim. Pochodziliśmy po skałach i zwiedziliśmy Jaskinię Ciemną, a następnie przejechaliśmy kawałek, aby ujrzeć Pieskową Skałę i Maczugę Herkulesa. Wsiedliśmy do autokaru. Zmierzając w stronę Kalisza, zatrzymaliśmy się w restauracji McDonald””s. Czas mijał nam szybko, ponieważ podczas podróży słuchaliśmy muzyki. Kiedy dojechaliśmy na miejsce, odebrali nas rodzice.

tekst: Zuzanna Stachera i Martyna Wanat (GIId)