„Lubię to!” – uczniowskie zainteresowania i pasje

W klasie 2b uczniowie chętnie przedstawiają swoje zainteresowania i pasje. Przygotowują ciekawe prezentacje, wystawy, przekazują dużo wiadomości,  wymyślają interesujące zadania i niespodzianki dla kolegów. Podczas takich zajęć panuje niezwykłe poruszenie, jest mnóstwo pytań, dyskusji. Zajęcia dają radość, budują pozytywną samoocenę, pewność siebie i poczucie własnej wartości. Uczą samodzielnego myślenia, planowania, decydowania i  działania.

A wszystko zaczęło się w klasie I, kiedy Piotruś Cholewa zaprezentował swoją ogromną wiedzę na temat dronów i samochodów. Potem okazało się, że inni też chcą przedstawić swoje zainteresowania i  ulubione zajęcia. I tak były to:

– „Konie i jazda konna” – Leny Dziubek i Wiktorii Stefaniak

– „Nasi ulubieńcy – psy” – Karoliny Jedynak i Natalii Kędzi

– „Japonia – Kraj Kwitnącej Wiśni” – Miłosza Milewskiego

– „Dzikie z nazwy i wyglądu – koty” – Julii Kozłowskiej i Mai Galus

– „Malutkie i milutkie – świnki morskie” – Nikoli Nowakowskiej i Wiktorii Krysiak

– „Piłka nożna” – Kacpra Pogorzelca

– „Zdrowe odżywianie” – Wiktora Ratajczyka

– „Korzyści czy szkody z jedzenia słodyczy?” – Mykoli Shapki

– Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy” – Natalii Kędzi

– „Florysta” i „Kwiaty doniczkowe” – Natalii Kędzi i Wiktorii Stefaniak

– „Planety Układu Słonecznego” – Karoliny Jedynak

Nietypową lekcję wychowania fizycznego przygotował uczeń Sebastian Warszewski, który interesuje się nie tylko piłką nożną ale i tańcem.  Był więc, konkurs tańca z nagrodami, warsztaty taneczne, próby przedstawienia własnych układów tanecznych. Uczniowie zmęczeni ale zadowoleni wracali do domu. To była super lekcja!

Nad realizacją prezentacji dziecięcych zainteresowań i pasji czuwa wychowawczyni. Również rodzice wspierają działania dzieci, służą radą i pomocą w przygotowaniach. Może dziecięce pasje staną się kiedyś podstawą do obrania drogi zawodowej?

Tekst i zdjęcia: Małgorzata Bazela

Share